הרבה אנשים כותבים סיפורים או שירים, אבל שומרים אותם במגירה. בעולם העסקי זה קורה גם כן – אבל עם אתרי אינטרנט עסקיים. אנשים מקימים אתר, ואפילו שמים אותו אונליין (כביכול מחוץ למגירה – אבל רק כביכול) – אבל אף אחד לא מגיע לאתר שלהם. מתסכל. מרגיז. לא תומך בעסק. בלי קידום אורגני SEO זה פשוט לא יעבוד.
אמנים "רגילים", סופרים, משוררים, להקות וכיו"ב לרוב מסתמכים על יח"צ (יחסי ציבור) מקצועי. ומה עם האתר שלכם? מה עם היח"צ שלו? יח"צ לאתר אינטרנט, שהוא בעצם הפנים שלכם ברשת, נשען על מיתוג נכון, ואז קידום – קודם כל אורגני, ואז אפילו ממומן (כלומר מודעות בתשלום).
בואו נתמקד רגע בקידום אורגני:
שמעתם פעם על המונח SEO? המונח הזה הוא בעצם קיצור של המונח – Search Engine Optimization – או אופטימיזציה למנועי החיפוש. גוגל, מנוע החיפוש המפורסם בעולם (אבל לא היחידי!) הוא סה"כ מכונה. אוסף אלגוריתמים שסורקים את הרשת, לומדים אותה, ומציעים את לעולם את הידע הזה בצורת תוצאות חיפוש.
העולם סומך על גוגל, שעושה את עבודתו נאמנה כבר הרבה מאוד שנים. מכאן אנו מבינים שני דברים עיקריים:
- האתר שלכם חייב להיות בשיחה מתמדת עם גוגל – גוגל צריך לדעת עליו ולהתעדכן
- השיחה הזו חייבת לגרום לגוגל לחבב את האתר שלכם לכל הפחות יותר מהאתר של המתחרים שלכם
ברגע שמוצאים אתכם – העסק מזנק
כמו שסופר לא יתפרסם מעולם אם כתב היד שלו יעלה אבק במגירה ולא יוצא לאור לעולם, כך בדיוק גם האתר שלכם אם הוא לא יטפס מעלה בתוצאות החיפוש. המונח שהזכרנו קודם על קידום אורגני SEO בעצם כולל עולם עשיר ומסועף של פתרונות קידום שגורמים לגוגל לדעת על האתר שלכם, לאהוב את האתר שלכם, ולדחוף אותו כמנה המועדפת כאשר מישהו, לקוח פוטנציאלי, צריך את השירות או המוצר שאתם מוכרים.
חברות מקצועיות בתחום הקידום האורגני יודעות לעשות את ה"קסם" הזה, תוך שהן מחויבות להשאר כל הזמן עם האצבע על הדופק נוכח השינויים שגוגל מעלה מעת לעת לאוויר, כמו גם שינויים אחרים כמו כניסתה של הבינה המלאכותית לשוק.