Home / כללי / הבחירה לחוקר פרטי מומלץ מורכבת, אך לא חייבת להיות כך

הבחירה לחוקר פרטי מומלץ מורכבת, אך לא חייבת להיות כך

הבחירה לחוקר פרטי מומלץ עשויה להיות מורכבת למדי, מכיוון שמבקש השירות נזקק לשירות מהר ככל האפשר. בנוסף לכך, זה לא שיש חוקר פרטי מומלץ שמתאים בהכרח לכל בן אדם, זה משתנה בהתאם לצורך האישי של מבקש השירות ולכן עליו לבחור חוקר פרטי שמתמחה בתחום הרלוונטי או בעל הניסיון המתאים לשם כך. כלומר, יש חוקרים שהניסיון שלהם עם בגידות בין בני זוג גבוה יותר, ומנגד חוקרים אחרים בעלי ניסיון רב יותר במקרים של התעללות, גניבות וכדומה. ולא רק זאת, ברשת האינטרנט ניתן למצוא שפע של חוקרים פרטיים מה שעלול ליצור בלבול אצל הלקוח.

אילו יכולות נדרשות עבור חוקר פרטי?

חוקר פרטי מומלץ חייב להיות בעל יכולות ייחודיות כמו למשל: התמודדות עם מצבי לחץ, יכולת לקבל החלטות במצבי לחץ, גמישות מחשבתית ויכולת התמודדות עם מצבים נתונים, לאלתר פתרונות, יצירתיות ועוד. חוקר פרטי מומלץ חייב להיות בעל יכולת לקרוא אנשים מהר, יכולת אינטואיטיבית לקרוא את הסיטואציה הנתונה, יכולת לחשוב בצורה אסטרטגית וחשיבה מחוץ לקופסא. בנוסף לכך, על החוקר לעבור התמחות מקצועית שאורכה כ36 חודשים. ההתמחות נעשית במשרד חקירות תוך ליווי והדרכה צמודה. 

בסיום ההדרכה, החוקר נדרש לעבור מבחן בדיני ישראל ובאתיקה מקצועית על ידי משרד המשפטים. 

עקב הדרישות הגבוהות והקשות לקבלה למקצוע זה, האנשים העוסקים בתחום החקירות הפרטיות לרוב הינם יוצאי יחידות מודיעין או בעלי תפקידים בכירים ומסווגים.

איך לבחור חוקר פרטי מומלץ

  1. מומלץ להעדיף משרד חקירות שיש לו ניסיון של שנים רבות. היכולת של חוקר פרטי להתמודד עם מצבים חדשים ומפתיעים גבוהה יותר משמעותית מחוקר פרטי שרק התחיל את דרכו המקצועית בתחום. מעבר לכך, כדאי לוודא מהו הניסיון הרלוונטי של משרד החקירות בתחום. בין אם זה בגירושים, בגידות, גניבות, מעילה באמון וכדומה.
  1. כדאי לקרוא המלצות וביקורות על משרד החקירות אליו הולכים טרם ההחלטה לבחור בחוקר פרטי כזה או אחר. 
  1. כדאי לוודא שהמשרד מתאפיין בליווי צמוד ובשמירה על דיסקרטיות הלקוח.

About admin

Check Also

שידות – פריט עיצוב וגם פונקציונלי שכל בית צריך

שידות הן גם פריט שיכול לשדרג את החלל ברמה העיצובית אבל הן גם מהוות פתרון …

דילוג לתוכן